dinsdag 20 oktober 2015

Hartjesdeken haken: haak ook deze letters in de popcornsteek!

Deze hartjesdeken vond ik een poosje geleden op deze site. Ik vond deze deken zo leuk dat ik hem heb geplaatst op Haaktips. En met succes: in korte tijd is dit patroon al ongeveer 6000 keer bekeken!


Nu werd ik pas door iemand benaderd op de Facebookpagina van Haaktips. Zij had weleens dit hartjesdekentje gezien met letters ertussen en zocht hiervan een patroon. Voor haar ben ik even gaan speuren op Internet en kwam het volgende tegen:


Als je doorklikt naar http://www.crochetnmore.com/babysabcsafghan.htm vind je daar een gratis haakschema en eventueel een (Engelse) uitleg. De vierkantjes kan je natuurlijk zo groot maken als je zelf wilt... 

Nu kan je tussen de hartjes ook steeds letters verwerken
Wat dacht  je bijvoorbeeld van zoiets:


Ook kan je ervoor kiezen om een naam in je deken te verwerken Of een tekst (zoals 'Home is where the heart is'). Er zijn zoveel mogelijkheden! Laat gewoon je fantasie de vrije loop gaan!

Ik ben trouwens wel benieuwd naar jullie ideeën!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten